Veel gestelde vragen
Mijn bestelling is nooit aangekomen, wat moet ik doen?
Oh nee! Hopelijk gebeurt dit niet, maar als dat zo is, hoewel onze vervoerders onafhankelijk werken om uw pakket te bezorgen, zullen we dit samen uitzoeken! Als het is gemarkeerd als afgeleverd en het is maar één dag geweest - zit strak! Soms scannen de vervoerders het voordat het bij u aankomt. Houd de komende uren in de gaten!
Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
We verzenden doorgaans binnen 1-3 werkdagen (ma-vr). En u ontvangt uw bestelling binnen 1-3 werkdagen (ma-vr). Weet dat we er alles aan doen om bestellingen zo snel mogelijk de deur uit te krijgen
Hoe volg ik mijn bestelling?
Wanneer uw bestelling wordt verzonden, ontvangt u een aparte e-mail met een track en trace nummer om uw bestelling te volgen. Soms komt deze e-mail terecht in spam- of promotiemappen, dus neem daar zeker eens een kijkje als het lijkt alsof je iets te lang hebt gewacht. U kunt ook inloggen op uw account en op de betreffende bestelling klikken om de status te zien. *Houd er rekening mee dat het soms een dag of twee kan duren voordat de tracking door de koerier wordt bijgewerkt. Als het lijkt alsof het niet beweegt, is de kans groot dat het onderweg is!
Bezorgen jullie ook ook in België?
Jazeker. Wij bezorgen zowel in Nederland als in België.
Kunt u mij meer informatie geven over uw producten?
We werken er hard aan om zoveel mogelijk informatie over onze producten op te nemen in onze product beschrijvingen op de productpagina, maar als je iets specifieker wilt weten, neem dan contact met ons op.
Het product dat ik wil is niet op voorraad, wanneer is het beschikbaar?
We streven ernaar om onze voorraden in lijn te houden met de vraag. Het kan echter van tijd tot tijd zijn dat een bepaald product niet meer op voorraad is. Als een van onze producten niet op voorraad is, stuur ons dan gerust een bericht en we laten u weten wanneer u het weer kunt bestellen.
Wat is uw retourbeleid?
We willen dat je blij bent met je aankoop en terugkomt voor meer. Als je om welke reden dan ook niet tevreden bent, neem dan contact met ons op via info@gpskindersmartwatch.nl om binnen 14 dagen na levering een retour of omruiling te starten.
Kan ik een artikel ruilen?
Als je de verkeerde kleur of stijl hebt besteld, kun je het binnen 30 dagen na de aankoopdatum ruilen. Om in aanmerking te komen, moeten artikelen ongedragen, onbeschadigd en ongemarkeerd zijn en zich in de originele verpakking bevinden.
TRACEREN
Mijn GPS kinderhorloge is offline, hoe kan dit?
Controleer altijd eerst het data/internet saldo op uw sim kaart. Let op, dit is wat anders dan de belminuten. Het horloge heeft data/internet nodig om online te komen.
Zonder databundel (internet) zal het horloge niet online komen.
Heeft u een KPN Prepaid simkaart, kies dan voor opwaarderen met mobiel prepaid internet via uw MijnKPN account. Na enkele minuten zal het horloge weer online komen.
Kortom: Is uw horloge offline, dan ligt dat altijd aan uw simkaart.
Waarom verbruikt mijn GPS horloge data / internet ?
Uw GPS horloge heeft 4G internettoegang nodig om het GPS signaal door te sturen naar uw smartphone. Alle positionering signalen worden omgezet in een klein datapakketje, en via de internetbundel naar uw smartphone gestuurd.
Wat is LBS+ positionering?
Wanneer uw toestel geen GPS signalen kan ontvangen, dan schakelt het toestel over naar o.a. WIFI assist of LBS+ positionering. LBS+ zijn in feite UMTS zendmasten. Uw GPS kinderhorloge maakt vervolgens contact met 3 verschillende zendmasten en doet vervolgens een driehoeksmeting. Op basis van deze driehoeksmeting kan de positie worden bepaald.Let op:De tolerantie (betrouwbaarheid) van LBS+ is minder nauwkeurig dan GPS en WIFI assist. Echter is LBS+ dan ook een alternatief.
Hoe werkt de WIFI positionering?
Uw GPS kinderhorloge is voorzien van een WIFI ontvanger. U ziet het WIFI logo dan ook wel eens verschijnen in de display. Uw GPS Kindersmarwatch maakt automatisch contact met WIFI routers en hotspots, zonder hier op in te loggen. U hoeft dus nooit een wachtwoord of login in te vullen. Iedere internet WIFI router heeft zijn eigen IP adres, en uw GPS kinderhorloge kan deze uitlezen. Deze IP nummers zijn bekend in de database van o.a. Google Maps. Aan de hand van dit IP nummer kan uw GPS Smartwatch de positie berekenen en doorsturen naar de APP.
Om misverstanden te voorkomen: De toestellen schakelen niet automatisch over naar WIFI assist als deze binnen zijn. Het kan voorkomen dat het horloge ook binnenshuis GPS ontvangt, wat natuurlijk prima is. Ziet u nooit het WIFI teken op de display van uw horloge? Controleer dan of uw WIFI router de hotspot functie wel ingeschakeld heeft.
Welke GPS toleranties, of positionering afwijkingen hanteren jullie?
Op de GPS ontvanger die wij gebruiken in de GPS kinderhorloges zit een tolerantie van 1 - 30 meter buitenshuis.
Binnenshuis kunnen GPS horloges voor kinderen geen GPS signalen ontvangen, dus zullen ze afwijken. Optioneel kunnen onze GPS horloges voor kinderen binnenshuis contact maken met WIFI routers.
Wat bedoelen jullie met real-time positionering van het GPS horloge?
In tegenstelling tot de vele andere GPS horloges voor kinderen die u kunt kopen in Nederland of in Azië hanteren wij real-time positionering. Dat wil zeggen: Zodra je als ouder de landkaart opent in de APP, weet je binnen 30-60 seconden waar je kind is.
Hoe werkt GPS?
GPS betekend "global positioning system". Het GPS Smartwatch staat altijd in contact met GPS satellieten. Hoe meer satellieten, hoe beter de positionering. Over het algemeen heeft GPS Smartwatch contact met 5 tot 10 verschillende satellieten op hetzelfde moment. Vergelijk het met allemaal virtuele draadjes die vanuit de ruimte in contact staan met uw GPS Smartwatch.
Ik krijg geen real-time updates meer in de kaart, maar zo nu en dan. Hoe kan dit?
In 99% van de gevallen is de provider de oorzaak van deze issue's. In iedere regio, of je nu in Nederland of het buitenland bent, zitten zwakke 4G plekken. Deze plekken resulteren in een minder goed bereik van je GPS Smartwatch, waardoor er dus ook minder updates komen. Vergelijk het met je eigen mobiele telefoon.
TIP: Houd u deze problemen, probeer dan eens een andere provider. Bijvoorbeeld Vodafone, KPN, Simyo.
Controleer ook eerst het saldo + data tegoed op uw simkaart. U heeft beide nodig om het GPS kinderhorloge te laten functioneren.
In grens regio's en langs de kust kunnen bovenstaande issues ook voorkomen is onze ervaring.
Kan ik de LBS positionering ook uitschakelen?
Ja, open onze APP, ga naar meer > instellingen > LBS positionering. Zet de schuif uit.
Doe dit als het horloge is ingeschakeld. Het kan 15-30 minuten duren voordat u resultaat ziet.
Hoeveel MB / data verbruikt jullie GPS horloge?
Al onze 4G GPS kinderhorloges verbruiken tussen de 50 en 100MB per maand bij normaal gebruik.
Kan ik de positie van het GPS horloge ook "pushen" ?
Standaard kunt u instellen om de GPS positie te verversen om de 10, of 60 minuten, of handmatig. U kunt het ook forceren (live GPS update) knop, rechtsonder op het scherm bij de landkaart.
BELLEN
Welke telefoon provider moet ik kiezen?
Onze GPS smartwatches voor kinderen werken met alle providers zoals KPN, Lebara en Vodafone. Wij adviseren om te starten met een prepaid simkaart. De reden hiervoor is dat het GPS horloge slechts 50mb per maand gebruikt bij 24/7 online. Abonnementen zijn dus veelal niet interessant omdat die vaal starten vanaf 500MB of 1 a 2 GB databundels per maand.
Hoeveel MB (data) verbruikt het GPS horloge?
Bij dagelijks gebruik zal uw GPS horloge ongeveer tussen de 50 en 100MB per maand verbruiken bij normaal gebruik,
In de praktijk worden onze horloges niet dagelijks gebruikt, dus zal het verbruik ook lager zijn.
Mijn toestel kan niet meer bellen. Wat nu?
In 99% van deze gevallen is het beltegoed op. Controleer dit altijd eerst voordat u contact opneemt met onze support afdeling.
Uw GPS Smartwatch heeft beltegoed nodig om te bellen, en data/internet toegang om de GPS positionering te laten functioneren.
Hoe kan ik bellen met het toestel ?
Zorg er altijd eerst voor dat U via de app de veilige telefoonnummers in het horloge plaatst.
Tip, zet uw eigen mobiele telefoonnummer bij zowel de SOS noodtelefoonnummers als in het digitale adressenboek. Sla de gegevens altijd op.
Je kind kan op 2 manieren bellen met het horloge.
1. Swipe op het horloge naar het menu Contacts. Kies hier uw contact.
2. Houd de SOS knop aan de zijkant van het GPS horloge 6 seconden ingedrukt. Het horloge gaat nu het eerste SOS noodnummer bellen.
Advies: Leer uw kind om optie 1 te gebruiken. Bij SOS oproepen wordt er namelijk een extra bericht verzonden naar uw smartphone, en dit kost onnodig data. Uiteraard moet uw kind wel.
Hoe kan ik een inkomend gesprek aannemen op mijn GPS kinderhorloge?
Door op de SOS knop te drukken neemt u een gesprek aan. (starten)
Wat kost het bellen met GPS Kinder smartwatch ?
De kosten voor het bellen met uw GPS Kinder smartwatch zijn afhankelijk van de tarieven die uw provider hanteert. Raadpleeg hiervoor de website van uw telecom provider.
Aangezien wij vrije providerkeuze geven aan u, bent u zelf verantwoordelijk hiervoor.
Kan ik ook SMS berichten sturen naar het horloge ?
Nee, u kunt uitsluitend spraak en tekstberichten versturen vanuit de APP naar en vanaf het horloge. U kunt dus geen externe SMS berichten versturen vanaf uw smartphone naar het horloge.
We zijn aan het kijken of dit wel mogelijk wordt in de toekomst via een update.
OPLADEN
Hoe laad je het GPS Kindersmartwatch op?
Je laad de GPS Kindersmartwatch op via de meegeleverde USB kabel. Sluit deze aan op je PC, laptop, mediaspeler, of powerbank. Een powerbank koop je voor enkele Euro's bij de bekende grote retailers of online.
Gebruik nooit 220v/5v smartphone of tablet opladers! Waarom niet? Omdat deze gemaakt zijn voor uw smartphone of tablet, en ongeschikt zijn voor smartwatches. Het output voltage is veelal te hoog, waardoor uw accu zeer snel leeg raakt, of beschadigd.
Hoe lang duurt het opladen?
Het opladen van een 100% lege accu duurt ongeveer 3 uren. Wij raden u aan om uw GPS horloge iedere dag bij te laden zodat uw kind nooit met een lege accu op pad gaat.
Tip, Als je de accu iedere dag 15 tot 30 minuten laad (b.v. 's avonds of tijdens het eten) heb je altijd een accu die vol is, en in topconditie blijft. Houd de accu dus altijd vol is ons advies.
Wat is jullie laadadvies voor de GPS Kinder Smartwatch?
Wij raden u aan om de GPS Kinder Smartwatch iedere dag bij te laden voor 30 minuten. Zo heeft uw kind altijd een volle accu. Tevens blijft de accu in topconditie.
Hoe lang blijft het GPS kinderhorloge stand-by zonder op te laden?
Dit verschilt per 4G toestel. Globaal kunt u 2 tot 3 dagen aanhouden.
Kan de GPS kindersmartwatch op ieder willekeurig USB apparaat aangesloten worden?
In principe wel, zolang het maar geen USB oplaadstekkers zijn voor b.v. uw eigen smartphone of tablet.
Gebruik b.v. uw PC, laptop, mediaspeler, of TV om uw toestel op te laden. Nog beter: Gebruik een powerbank. Deze zijn ook ideaal om mee te nemen.
Ik heb een USB 220v lader van mijn telefoon of tablet, mag ik deze gebruiken?
Nee, dit mag niet. De accu's in smartwatches ( Geld voor alle merken en types ) zijn maar klein. Sommige 220v laders blijven maar voltage uitstoten, ook al is het laadproces al klaar. Hiermee krijgt u overbelasting op de accu's, wat als gevolg heeft dat de capaciteit kan verminderen of volledige defect kan raken.
Mocht u toch een 220v/5v usb oplaadstekker gebruiken dan valt dit niet onder garantie.
Mijn accu loop snel leeg binnen enkele uren. Hoe kan dit?
Als er geen data/internet bundel meer op uw simkaart aanwezig is, dan kan het horloge de GPS positie niet meer doorsturen. Het horloge blijft in feite maar zoeken en proberen om deze positionering door te sturen, tevergeefs.
Waardeer uw simkaart op met data/internet.
ONDERHOUD
Hoe maak ik mijn GPS Kindersmartwatch het beste schoon?
U kunt uw GPS Kindersmartwatch het beste reinigen met een droge stofvrije doek. Gebruik hierbij geen chemische of andere vloeibare reinigingsmiddelen.
Regelmatig ook even blazen tussen de bandjes door, bij de SOS knop, en aan de achterzijde verwijderen ook vuil.
VERZENDEN
Hoe wordt mijn GPS Kindersmartwatch verzonden?
Uw GPS Kindersmartwatch wordt verzonden in een stevige en neutrale kartonnen doos, voorzien van voldoende beschermingsmaterialen en plakband. Wij hebben de verpakking getest op schokken, vallen, en vochtdoorlaatbaarheid.
Wie komt mijn GPS Kindersmartwatch afleveren?
Uw GPS Kindersmartwatc toestel wordt bezorgd via DHL of DPD. Voor de aflevering is een handtekening verreist.
Wat zijn de verzendkosten?
Uw bestelling wordt gratis verzonden in Nederland en België via DHL en DPD.
Nadat wij uw bestelling hebben verzonden ontvangt uw via PostNL updates via uw opgegeven e-mailadres.
Krijg ik ook een verzendbevestiging?
Ja, zodra uw bestelling verzonden is ontvangt u de verzendbevestiging met tracking gegevens van DHL of DPD.
Onze ervaring is dat deze in de avonduren wordt verzonden.
Wat is jullie levertijd?
Uw GPS Kindersmartwatch wordt binnen 1 tot 3 werkdagen afgeleverd. Wij bezorgen ook op zaterdag via DHL of DPD.
Mocht deze levertijd niet haalbaar zijn om welke reden dan ook, dan zullen we u altijd informeren via e-mail.
BETALEN
Hoe kan ik bij jullie betalen?
U kunt bij GPS Kindersmartwatch betalen via:
- iDeal (Nederlandse klanten)
- Mr. Cash ( Belgische klanten)
Mocht u geen iDeal of Mr. Cash hebben, dan kunt u het bedrag ook overmaken. Neem dan eerst wel even contact op met ons.
Kan ik veilig bij jullie betalen?
Jazeker, onze complete website is beveiligd via SSL. U herkend dit door de https.. versleuteling in uw browser.
RETOURNEREN
Ik wil mijn GPS Kindersmartwatch retourneren. Tot wanneer mag dit?
Op de GPS Kindersmartwatch zit een zichttermijn van 14 dagen na factuurdatum. Binnen deze termijn mag u de GPS Kindersmartwatch retourneren.
Onze voorwaarden vind u hier.
Ik wil mijn GPS Kindersmartwatch retourneren, wat moet ik doen?
U kunt tot 14 dagen na uw aankoop het toestel retourneren.
Deze retourcondities en informatie vind u hier.
BUITENLAND DEKKING
Werkt mijn GPS Kindersmartwatch in het buitenland?
Al onze 4G GPS kinderhorloges werken door heel Nederland en in alle EU landen met 4G dekking.
Ik heb een prepaid simkaart. Werken deze ook in het buitenland?
Ja, een prepaid simkaarten werken door heel Europa. Zorg er wel voor dat de data-roaming ingeschakeld is op de simkaart.
WERKING GPS KINDERSMARTWATCH BELGIË
Werken de GPS Kindersmartwatch voor kinderen ook in België?
Jazeker, onze GPS Kindersmartwatch werken ook gewoon in België. Gebruik altijd een Proximus Pay & Go herlaadkaart.
Gebruik geen Base of Telenet.
Welke provider, simkaart moet ik gebruiken in België?
Voor een correcte werking in België van uw GPS Kindersmartwatch dient u gebruik te maken van een Proximus Pay & Go herlaadkaart met internet.
De meeste van onze klanten kopen de € 15,00 variant.
Klik hier om te bestellen:
Ga naar de website van Proximus
Ik heb een herlaadkaart van Orange, Base of Telenet. Kan dit ook?
Nee, deze providers wordt niet ondersteund door GPS Kindersmartwatch.